czwartek, 6 grudnia 2012

PERŁA Summer - piwo z sokiem jabłkowym

Dziś natrafiłem w sklepie na sporego konkurenta opisywanego kiedyś napoju piwnego o smaku jabłkowym (Sommersby). Konkurencje zauważyłem dopiero dzisiaj, co zdziwiło mnie bardzo jako na porę roku raczej nie sprzyjającą piciu piwa. Ale że lubię od czasu do czasu piwo smakowe, zakupiłem PERŁĘ Summer na skosztowanie i sprawdzenie składu, który wygląda następująco: piwo (80%), sok jabłkowy (19,9%), aromat jabłkowy i miętowy, kwas cytrynowy, stewia - substancja słodząca pochodzenia naturalnego.

E 960 - stewia (glikozydy stewiolowe) - substancja słodząca pochodzenia naturalnego, otrzymywana z rośliny stewia, pochodzących z Ameryki Południowej a obecnie uprawianej na całym świecie. Powszechnie stosowana jako środek słodzący w Japonii, Chinach czy Korei. Określono, że jest słodsza od cukru rafinowanego 150-300 razy, a co ważniejsze nie posiada kalorii więc nie produkuje insuliny w organizmie i może być spożywana przez diabetyków. Ponadto nie powoduje próchnicy zębów i zawiera sporą ilość minerałów i mikroelementów (m.in. wapń, potas, magnez, żelazo, chrom, cynk, selen czy krzem). Ma dobry wpływ przy problemach kardiologicznych, obniża ciśnienie krwi i reguluje pracę układu krwionośnego. Przez Indianki Guarani stosowana również do pielęgnacji cery.

Jestem miło zaskoczony ponieważ do tej pory nie miałem najlepszego zdania co do piw smakowych czy tam napojów piwnych. Według mnie, jeżeli chodzi o skład to jedno z najlepszych tego typu produktów. Generalnie oprócz aromatów, nie ma się do czego przyczepić (ale też nie ma co przesadzać) i z tego powodu daję dla piwa PERŁA Summer status POLECANY z minusem, tylko dla tego, że mam na oku jeszcze jedno piwo smakowe, które opisze niebawem.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...