niedziela, 30 września 2012

Powidła śliwkowe - porównanie

Tak jak kiedyś przeprowadziłem porównanie dżemów truskawkowych, tak dziś wziąłem do ręki powidła śliwkowe. Chciałem sprawdzić czy niższa półka cenowa to zawsze gorszej jakości produkt. Do porównania trafiły: powidło śliwkowe SŁONECZNY OGRÓD oraz powidło węgierkowe ŁOWICZ.

Powidło węgierkowe ŁOWICZ: śliwki węgierki, cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, kwas cytrynowy - regulator kwasowości. Sporządzono ze 182 g owoców na 100 g produktu.

Syrop glukozowo-fruktozowy - otrzymywany z kukurydzy przerobionej na skrobię kukurydzianą a dalej za pomocą enzymów lub kwasów w syrop. Aktualnie bardzo powszechny do słodzenia wszelkiego rodzaju napojów,  lodów, mlecznych napojów jak i mleka zagęszczonego, dżemów, galaretek, kompotów, wsadów owocowych do jogurtów i wielu innych. Ze względu, że dużo taniej producentom słodzić syropem niż zwykłym cukrem jesteśmy niestety narażeni na bardzo wiele skutków niepożądanych dla naszego organizmu. Jak dotąd ustalono że spożywanie dużych ilości produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy powoduje szybkie tycie i chroniczną otyłość gdyż fruktoza nastawia nasz organizm na produkcję tłuszczu, co najgorsze tłuszczu wokół naszych narządów. Ponadto syrop potęguje apetyt i stałe poczucie głodu, jest podejrzewany o powodowanie cukrzycy typu 2, podwyższa poziom złego cholesterolu LDL, może zwiększyć możliwość wystąpienia zespołu jelita drażliwego jak również zaćmy cukrzycowej.


Powidło śliwkowe SŁONECZNY OGRÓD: śliwki węgierki, cukier. Sporządzono ze 180 g owoców na 100 g produktu.









W podsumowaniu napiszę tylko tyle, że niekoniecznie tańszy produkt jest gorszy - wystarczy przeczytać skład. Ja osobiście po ostatniej wizycie w sklepie właśnie do koszyka wrzuciłem powidło SŁONECZNY OGRÓD, po pierwsze ze względu na skład (wolę już cukier niż syrop glukozowo-fruktozowy) a po drugie ze względu na cenę bo ŁOWICZ był ok. 1 zł droższy.

3 komentarze:

  1. U nas króluje Pinczów i Urbanek. Skład: śliwki i cukier. Koniec.

    Łowicz mnie kiedyś bardzo zaskoczył. Nie spodziewałam się takiego składu w takiej firmie. Ale cóż... dziś mało mnie juz dziwi. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I znowu pytanie gdzie można dostać słoneczny ogród?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kupienia w Sklepach ABC, Ewa Wachowicz jest na opakowaniu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...