niedziela, 2 czerwca 2013

PAOLA syrop o samku malina z cytryną


PAOLA syrop owocowy - malina z cytryną
ciąg dalszy tematu o syropach owocowych
W dzisiejszym poście postanowiłem kolejny raz rzucić okiem na syropy powiedzmy owocowe. Poprzednio opisałem produkt bardzo tani (VICTOR), przeciętny (HERBAPOL) oraz bardzo drogi (HOLLINGER), dziś natomiast sprawdzimy jak prezentuje się produkt reklamowany w TV. Do oceny sprawdziłem syrop owocowy PAOLA o smaku malina z cytryną.

Skład: syrop glukozowo-frukozowy, cukier, woda, zagęszczony sok malinowy (0,22%), zagęszczony sok cytrynowy (0,13%), koncentraty (czarna porzeczka, marchew), regulator kwasowości: kwas cytrynowy, barwnik: karmel amoniakalno-siarczynowy, aromaty.

Syrop glukozowo-fruktozowy - otrzymywany z kukurydzy przerobionej na skrobię kukurydzianą a dalej za pomocą enzymów lub kwasów w syrop. Aktualnie bardzo powszechny do słodzenia wszelkiego rodzaju napojów,  lodów, mlecznych napojów jak i mleka zagęszczonego, dżemów, galaretek, kompotów, wsadów owocowych do jogurtów i wielu innych. Ze względu, że dużo taniej producentom słodzić syropem niż zwykłym cukrem jesteśmy niestety narażeni na bardzo wiele skutków niepożądanych dla naszego organizmu. Jak dotąd ustalono że spożywanie dużych ilości produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy powoduje szybkie tycie i chroniczną otyłość gdyż fruktoza nastawia nasz organizm na produkcję tłuszczu, co najgorsze tłuszczu wokół naszych narządów. Ponadto syrop potęguje apetyt i stałe poczucie głodu, jest podejrzewany o powodowanie cukrzycy typu 2, podwyższa poziom złego cholesterolu LDL, może zwiększyć możliwość wystąpienia zespołu jelita drażliwego jak również zaćmy cukrzycowej.

E 150d - karmel amoniakalno-siarczynowy - podejrzany sztuczny barwnik, lepiej UNIKAĆ, więcej w artykule (LINK)

Niestety ani tani ani reklamowany produkt w segmencie syropów owocowych w ogóle się nie sprawdzają. Wszystko jest to bardzo słodka woda z minimalną ilością owoców, zabarwiona sztucznym szkodliwym barwnikiem. Szkoda tracić czasu w sklepie i najlepiej sok do rozcieńczania wodą zrobić sobie w domu. Syrop owocowy PAOLA otrzymuje status NIEPOLECANY a ja na pewno wrócę do sprawdzonych rodzinnych przepisów na domowe przetwory owocowe. W grupie syropów owocowych przetestowałem dzisiaj czwarty produkt (w tym dwa bardziej rozpoznawalnych producentów) i z zebranych wiadomości wynika że za zdrowy, nie napakowany chemią produkt trzeba solidnie zapłacić.

6 komentarzy:

  1. Bardzo Ci dziękuję za to wnikliwe kompendium wiedzy o produktach spożywczych. Solidaryzuję się z Tobą w walce z syropem fruktozowo- glukozowym. Powodzenia
    Bakteria

    OdpowiedzUsuń
  2. "babcia Paola" ;) mnie śmieszy zawartość malin w syropie - niecały procent... nic dziwnego że nazywa się "o smaku malin" a nie malinowy

    __________________
    http://wszystkiestronykobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szanowny Panie,

    W imieniu firmy HOOP Sp. z o.o. dziękujemy za przesłaną opinię i jednocześnie chcielibyśmy wyjaśnić pojawiające się w nim kwestie. Pragniemy poinformować, że wszystkie składniki wymienione na etykiecie syropu Paola są w pełni bezpieczne dla zdrowia i powszechnie stosowane w syropach owocowych. Składniki te są zatwierdzone jako bezpieczne do użycia i stosowania w środkach spożywczych na terytorium całej Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Przed zatwierdzeniem zostały poddane szczegółowej ocenie EFSA (European Food Safety Authority) i są opublikowane na listach bezpiecznych substancji dodatkowych w stosownych dyrektywach i rozporządzeniach UE oraz polskich ustawach i rozporządzeniach wykonawczych.
    Zapewniamy, że z naszej strony dokładamy wszelkich starań, aby jakość wytwarzanych przez nas produktów była jak najwyższa, satysfakcjonująca dla konsumentów i klientów. Jeszcze raz dziękujemy za przekazaną opinię i zapewniamy, że wszystkie uwagi naszych Konsumentów są wykorzystane do ciągłego doskonalenia procesów i produktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Pani Po głębszym zweryfikowaniu tematu syropów zmieniłem opinię na łagodniejsza. Ale w dalszym ciągu stoję na stanowisku że używanie barwnika czy niewinnie brzmiącego syropu glukozowo-fruktozowego nie świadczy dobrze o produkcie. Ja wiem że używanie ich jest prawnie dozwolone - jednak według mnie niekonieczne. Walczę ze zbędną chemią w jedzeniu a E150d w tym przypadku jest zbędny. Rozumiem że produkt zawierający tak mało owoców należy zabarwić jednak uważam że powinni Państwo użyć do tego surowców naturalnych.

      Usuń
  4. dokładnie!! po co te barwniki!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiałem się co jest nie tak? Piłem tylko sok Paola z wodą - nic innego, żadnych gazowanych, ani słodzonych napojów. Szła duża butelka syropu miesięcznie. Biegam i codziennie jestem na siłowni albo na bieganiu. Rozsądek podpowiada, że powinienem być szczupły a ja mam problem z otyłością. Ruszyło mnie dopiero jak znajomi przyszli z dziećmi - pierwsze pytanie dzieci - "czy ten sok ma syrop fruktozowo - glukozowy?" I chyba znalazłem przyczynę mojego otłuszczenia...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...